loading...
سردار- ما
فرزندان بسیجی بازدید : 55 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

در پی حوادث اخیر فرانسه صورت گرفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran                                 

In the name of God, the Beneficent the Merciful

To the Youth in Europe and North America,

The recent events in France and similar ones in some other Western countries have convinced me to directly talk to you about them. I am addressing you, [the youth], not because I overlook your parents, rather it is because the future of your nations and countries will be in your hands; and also I find that the sense of quest for truth is more vigorous and attentive in your hearts.... more

 

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی

حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند...بیشتر

 

 

از استیکر های زیر نیز می توانید برای نشر نامه مقام معظم رهبری در شبکه اجتماعی تلگرام استفاده نمایید:
 

      

 

فرزندان بسیجی بازدید : 55 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

عکس و تصویر تعداد زیادی از شهروندان سوئدی در واکنش به حملات اسلام ستیزان به مساجد مسلمانان، در ...

 تعداد زیادی از شهروندان سوئدی در واکنش به حملات اسلام ستیزان به مساجد مسلمانان، در محل مسجد شهر اوپسالا حاضر شدند و مطالبی در حمایت از جامعه مسلمان سوئد به یادگار گذاشتند.

به گزارش  مصاف، هزاران تن از مردم سوئد در اعتراض به حملات اخیر به مساجد این کشور در چندین شهر تظاهرات کرده‌اند.

معترضان در بزرگ‌ترین تظاهراتی که روز جمعه مقابل پارلمان سوئد در استکهلم، پایتخت این کشور برگزار شد پلاکاردهایی با مضمون «به مسجد من آسیب مرسان» در دست داشتند.

در ۱۰ روز اخیر ۳ حمله متوالی به مساجد رخ داده که همزمانی آن با تقویت جریان‌های راست افراطی در این کشور، بسیاری از شهروندان سوئد را نگران کرده است.

مهاجمان نا‌شناس پنج‌شنبه گذشته تلاش کردند یکی دیگر از مساجد سوئد در شهر اوپسالا واقع در شرق این کشور را به آتش بکشند.

به گفته سخنگوی پلیس اوپسالا، مهاجمان پس از نوشتن شعارهای نژادپرستانه و رکیک روی دیوار مسجد به داخل ساختمان کوکتل مولوتف و بمب آتش‌زا پرتاب کردند اما مسجد آتش نگرفت.

خرابکاران روز کریسمس نیز مسجدی را در اسکیلستونا واقع در نزدیکی استکهلم به آتش کشیدند و در این بین پنج تن زخمی شدند؛ اواخر دسامبر نیز مسجدی در شهر اسلو واقع در جنوبسوئد دچار حریق عمدی شد.

«آلیس باه کوهنکه» وزیر فرهنگ سوئد در سخنرانی برای معترضان گفت هدف از این حملات «ارعاب و تضعیف» مردم است.

وی افزود: به همین دلیل یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد آن است که ترس به خود راه ندهیم.

در شهرهای مالمو و یوتبری نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد.

تعداد زیادی از شهروندان در اعتراض به حمله روز پنج‌شنبه در محل مسجد شهر اوپسالا حاضر شدند و مطالب در حمایت از جامعه مسلمان سوئد به یادگار گذاشتند.

مسلمانان و غیرمسلمانان این شهر با نوشتن مطالبی که در قلب‌های کوچک و رنگارنگی تعبیه شده بود آن‌ها را بر روی درب‌ و دیوار مسجد چسباندند.


منبع: ابنا
منبع:جنبش مصاف

فرزندان بسیجی بازدید : 57 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

چندی پیش قسمت نخست سریال خانم وزیر را که در آن به مسئله مذاکرات آمریکا با ایران پیرامون مسائل هسته‌ای پرداخته شده بود را نقد و منتشر کردیم. اکنون به قسمت پنجم این سریال می‌پردازیم که در آن به طور خاص به ماجرای مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا پرداخته می‌شود.

سریال خانم وزیر

سریال خانم وزیر

به گزارش جنگ نرم و عملیات روانی؛ داستان این قسمت از سریال در شش ماه آینده اتفاق می‌افتد. زمانی که نماینده ایران و آمریکا در وین در حال مذاکره بر سر مسائل هسته‌ای هستند. مذاکرات همچنان به نتیجه نرسیده و خانم وزیر خارجه جدید تصمیم به استفاده از استراتژی نخ‌نمای چماق و هویج گرفته است؛ بنابراین می‌خواهد با ارائه پیشنهاد ارسال قطعات هوایپما و فروش هواپیماهای تبلیغاتی به ایران، و در عوض خاموش شدن راکتور آب سنگین اراک به مناقشه پایان دهد. اما در راه عملی شدن خواسته‌های وی مشکلاتی پدید می‌آید. مشکلاتی که هم از سوی عده‌ای در ایران است و هم از سوی عده‌ای در آمریکا.

در همین حین، با توجه به ناکام ماندن موقت مذاکرات وین، ترس از جنگ اتمی تمام آمریکا را فراگرفته و مردم نگران شروع جنگی دوباره هستند. از آنجایی که شخصیت‌پردازی خانم وزیر در این سریال به گونه‌ای است که بر اساس خواست مردم عادی آمریکا رفتار می‌کند، پس به دنبال جلوگیری از جنگ است.

نماینده آمریکا در مذاکرات مسئولیت پیدا می‌کند تا شخصی به نام «جوانی» که از اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی و نماینده دائم ایران در سازمان ملل است را در گوشه‌ای تنها گیرآورده و پیشنهاد خانم وزیر را به او بگوید تا او هم به گوش رهبر ایران برساند.

اما در این میان، از آنجا که نماینده آمریکا یک جنگ‌طلب است و بیشتر به دنبال راه‌انداختن جنگی علیه ایران است، به دروغ به کاخ سفید می‌گوید که این کار را کرده است و جوابی نگرفته است.خانم وزیر که از حس پلیسی خوبی هم برخوردار است خودش دست‌به‌کار شده و در زیرزمین سفارت کانادا ترتیب یک ملاقات محرمانه با جوانی را می‌دهد. وقتی پیشنهادش را به جوانی می‌گوید، گویا جوانی تمام آرزوهایش را برآورده‌شده می‌بیند و نامه خانم وزیر مبنی بر مجوز ورود قطعات هواپیما به ایران را دریافت می‌کند. ناگهان صلح برقرار شده، راکتور آب سنگین اراک که در این سریال نام «هکمانت» را گرفته خاموش شده، دیگر هیچ سخنی از ارسال قطعات هواپیما به ایران نمی‌آید و گفتگوها از سر گرفته می‌شود.

آنچه که آمد خلاصه‌ای مجمل بود از وقایع قسمت پنجم سریال مادام سکرتاری. اما در این قسمت از سریال نکات مهمی هست که باید به آن‌ها اشاره کرد.نخست آنکه طبق پیش‌بینی این سریال مذاکرات تا ۱۸ ماه و بیشتر ادامه می‌یابد که طی دو روز گذشته دیدیم که همین اتفاق نیز افتاد.

مسئله دیگری که باید به اشاره شود این است که هرچند در این قسمت از سریال خانم وزیر، ایرانی‌ها را انسان‌هایی شجاع و به بیان بهتر متهور و دارای رفتارهای غیرعقلانی نشان داده اما بدتر از آن زمانی است که آمریکا مجبور می‌شود برخلاف میل باطنی‌اش به ایران در عوض خاموش شدن راکتور آب سنگین اراک جایزه اجازه واردات قطعات هواپیما را بدهد و ایران در کمال ذلت قبول می‌کند که توسط اسکادران‌های اف‌۱۸ آمریکایی که در خلیج فارس هستند بمباران نشود.

 قدر مسلم، هژمونی آمریکا آنقدر خود را برتر می‌بیند که حتی مردم عادی کشور خودش را نیز کاملا احمق فرض کرده و در سریال‌های شبانه خود و در ساعات پربازدید حرف‌هایی را به خوردشان می‌دهد که اگر کسی کمترین اطلاعی از اخبار و وقایع جهان و توانایی‌های ایران و آمریکا داشته باشد هرگز این همه ذلت جمهوری اسلامی در این سریال را باور نخواهد کرد.

شوهر خانم وزیر، خود یک خلبان بازنشسته ارتش آمریکاست و هنگامی که در حال تعریف خاطرات خود برای فرزندش هست در یک کافه با یک ستوان نیروی دریایی ارتش درگیر می‌شود. پردازش صحنه درگیری به گونه‌ای رقم خورده است که شوهر خانم وزیر به عنوان قشر نخبه آمریکا رفتار عاقلانه داشته و خودش زمانی خلبان بوده و به گفته‌ خودش انسان‌های زیادی را کشته است و اکنون با درجه‌داری درگیر می‌شود که مست است و تمام حرف‌های دلش را که احتمالا به نظر فیلم‌ساز تمام حرف دل سربازان آمریکایی است بیرون می‌ریزد. حرف‌هایی که باید در این سریال زده شوند تا ایرانیان بدانند نظر آمریکایی‌ها درباره‌شان چیست.

نکته آخر آنکه گفتگوی خانم وزیر با آقای جوانی در زیرزمین سفارت کانادا در یک حالت کاملا غیررسمی است. هنگامی که نماینده ایران در سازمان ملل به رقصیدن در کنار خانم وزیر ابراز علاقه می‌کند و هنگامی خداحافظی با او دست می‌دهد.به نظر می‌رسد سریال قصد گفتن این نکته را دارد که مسئولان ایرانی در پشت پرده و در خارج از فضای ظاهری کارشان فسادهایی نیز دارند.

مشرق

فرزندان بسیجی بازدید : 56 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

شعار «مرگ بر فرانسه» و «مرگ بر اسرائیل» دانشجویان انقلابی و مردم شهید پرور مشهد در اعتراض به هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام و همچنین محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سردار شهید الله دادی و شهید جهاد مغنیه در پایتخت معنوی ایران طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مشهد و سمنان و آحاد مردم شهید پرور و غیور مشهد هم اکنون با شعارهای «من عاشق محمدم»، «شارلی=شیطان»، «محمد و مسیح برادرند»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ فرانسه»، «مرگ بر انگلیس» و «لبیک یا محمد لبیک یا رسول» در مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد در حال برگزاری است.

 

 

در این تجمع مردمی که حضور دانشجویان بسیار چشمگیر است، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهای«اسرائیل به خاک سیاهت می‌نشانیم، انتقام خون شهیدان مقاومت را می‌گیریم»،«سید حسن نصرالله فرزند روح الله»، «لطفا قبل از هر سفر خارجی اخبار را بخوانید! سفر به مهد آزادی توهین؟!!!»، «we will crush Israel»، «we will seek vengeance for the murdur of our brothers»، «we are all fond of fighting against Israel» خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران شدند.

 

در این تجمع دانشجویان با محکومیت حمله جنگنده‌های اسرائیل به سوریه که منجر به شهادت سردار الله دادی و جهاد مغنیه شد، اعلام داشتند تا آخرین قطره خون بر آرمان‌های انقلاب می‌ایستیم و امید داریم با استقامت و پایمردی قدس را از چنگال رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل نجات دهیم.

 

در این تجمع دانشجویان اهل سنت نیز با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی بیان کردند: وحدت رمز پیروزی جهان اسلام بر کفر است.

فرزندان بسیجی بازدید : 71 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

سردار-ما

 استاندار کرمان، شماری از مقامات استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی در فرودگاه کرمان از پیکر این شهید والامقام دفاع از حرم حضرت زینب (س) استقبال کردند.

پیکر شهید الله دادی سپس با حضور گسترده مردم و مسوولان از فرودگاه کرمان تا پایانه حجاج تشییع شد.

پیکر این شهید مقاومت پس از قرائت زیارت عاشورا در پایانه حجاج به سیرجان منتقل می شود.

آیین تشییع پیکر سردار شهید محمدعلی الله دادی از ساعت 9 فردا (پنجشنبه) در سیرجان برگزار و پیکر شهید برای خاکسپاری به شهر پاریز زادگاهش منتقل می شود.

پیکر مطهر سردار شهید محمدعلی الله دادی که در دفاع از جغرافیای مقاومت اسلامی به شهادت رسید، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور فرماندهان عالی رتبه و مقامات کشوری از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه در تهران تشییع شد.

این سردار سرافراز اسلام در پی تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسید. 

...

فرزندان بسیجی بازدید : 57 چهارشنبه 10 دی 1393 نظرات (0)

سخنگوي گروه وهابي داعش: بعد از عراق نوبت حمله به ايران است شيعيان ايران را به خاك وخون ميكشيم ))

,,,,,,,,,
پیام جوانان ایران به گروهک تکفیری داعش:
بسم رب شهداء والصدیقن...
اگر میخواهید برای فرزندانتان خاطره ای از خود بجا بگذارید هر چه سریعتر بخانه های خود بازگردید... 
بی شک اگر پایمان به امر ولی و امامان به میدان نبرد باز شود بخدا سوگند که مادرانتان از بدنیا آوردنتان خود را لعنت میکنند چرا که قرن هاست نسل به نسل جوانان شیعه برای صلاخی و گرفتن انتقامی شدید از قاتلان حسین (ع) شمشیرهای خود را تیز نگهداشته اند...
والله که اگر پایتان به حرم حسین (ع) برسد سرهای بریده ی شما را برای حرم زینب (س) به پیشکش خواهیم برد و یقینا" نماز ظهر را در بقیع اقامه خواهیم کرد ...
لبیک یا حسین(ع)
بشما هشدار میدهیم !!! 
اینجا عراق نیست !
اینجا سوریه نیست !
اینجا موصل و...نیست . 
اینجا ایران است سرزمینی که جوانانش خواب را بر شما حرام و مرگ را آرزویتان خواهد کرد! 
ایران را به گورستان لاشه هایتان تبدیل خواهیم کرد...

فرزندان بسیجی بازدید : 50 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

صادق خرازي سفير پيشين ايران در لندن و سازمان ملل در مطلبي که در صفحه فيسبوک منتشر کرده نقل قولي از اوباما و جان کري رئيس جمهور و وزير خارجه آمريکا درباره قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس آورده است .

متن اين يادداشت را مي خوانيد:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودي عزيز و دُرِّ يگانه اي بنويسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، ديدم سپاهيان "قدرتمند" و باصلابت وشايسته برخوردار از اين عنوان کم نيستند.خواستم برايش از پيشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگاني که زيبنده آنند.

عنوان ديگري جستم.با خود گفتم او کسي است که بسياري از "سياست پيشگان" و"سياست سازان"در حوزه پيراموني مان از او درانديشه ولرزانند. امروزه او بسياري از مرزهاي عالم اسلام يعني از يمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمين اويغورها، از مديترانه و دجله و وفرات هلال خصيب تا رود سند و کشمير ، وبا عشق به ايران و ايرانيت،اسلام و ائمه اطهار سليمان وار بر قاليچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقليم را در مي نوردد.

بقول ملک الشعراي بهار:

وز پس اسلام رو وانگه ببيني بي خلاف / "کز حلب تا کاشغر ميدان سلطان سنجر است"
اين همان ملک است کاندر باستان بيني در او / داريوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است
از خدا غافل مشو يک لحظه در هر کارکرد / چون تو باشي با خدا هرجا خدايت ياور است

او همان کسي است که اوباما ريس جمهور ايالات متحده درباره او به العبادي نخست وزير جديد عراق گفته است:" او دشمن من است ولي من براي او احترام ويژه اي قايل هستم".يااينکه جان کري وزيرخارجه امريکا به دکتر جواد ظريف وزيرامورخارجه ايران اسلامي گفته است که اگر براي يکبارهم شده مايل است او را ببيند.

ولي با همه اين اوصاف اين سرباز وطن اسلامي خود را "سياستمدار" نمي داند.

او روستا زاده اي نجيب و مهربان ودرد کشيده اي ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اينکه عنوان رسمي او "سردار سرلشگر قاسم سليماني " است و موجب عزت جمهوري اسلامي ايران نيز هست، ولي مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام "حاج قاسم " ميشناسند.چرا که او انسان "مخلص "و "مردمي" است.ولي خوب در اين دور و زمانه تعداد"حاجيان" هم کم نيستند.

پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتي و چگونه خطابش کنم؟... ولي مثل اينکه زياد هم مشکل لاينحلي نيست. بگذاريد صفات اور اکه بر شمردم رديف کنم.او "قوي وقدر"است.او "آقا"است.او "سردار" و "سپهسالار" ودر عين حال "سياستمدار"است.او "مخلص" و "مردمي" است.اگر حروف اول اين صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل ميشود.
آري قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نياز ندارد.

قاسم محسنات بسيار زيادتري هم دارد. او به هيچ خط و سياستي وابسته نيست.انساني مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سايه خانواده دهقاني پرورش يافته بخوبي رمز و راز پيوند و قلمه زدن و تکثير نهال و درخت را ميداند. اکنون او خود را تکثير کرده است.بدان معني که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زير دست او بدرختان تنومندي بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشاني هستند. سلامتي و عزت و موفقيت او ارزوي همه انسان هاي فرهيخته و دلسوز عالم است .

نام او در کانون سياست و قدرت و درجهان اسلام، اميخته با رشادت و ازاديبخشي و رهايي بخشي است . قاسم سرمايه جاودانه جهان اسلام و هديه بي نظير خداوند به همه ايرانيان و محرومان جهان اسلام است.
پس سلام بر قاسم.خدا نگهدارت قاسم

فرزندان بسیجی بازدید : 63 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

بیش از ۴۰ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور کشورشان خواستار گنجانده شدن برنامه موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای شده‌‌اند.

بیش از 40 سناتور آمریکایی نامه‌‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به باراک اوباما، رئیس جمهوری کشورشان ارسال کرده‌اند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که نسخه‌ای از این نامه را مشاهده کرده روز چهارشنبه گزارش داد سناتورها با امضای این نامه خواستار توقف کامل توانایی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای شده‌اند.
در این نامه که به رهبری مارک کرک و مارک روبیو، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی تهیه شده همچنین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته چارچوب مذاکرات به گونه‌ای گسترش داده شود که امکان طرح مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران هم فراهم شود.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها اعلام کرده در مذاکرات هسته‌ای تنها درباره مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای خودبه رایزنی خواهد پرداخت و مسئله توانمندی‌های دفاعی خود را به مذاکره نخواهد گذاشت.
در نامه این 43 سناتورهای آمریکایی به آقای اوباما آمده است: «ما در ماه‌های پیش رو تلاش برای تحمیل فشارهای اضافی بر ایران را ادامه خواهیم داد، مگر اینکه این کشور آرمان‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد و در روابطش با دنیا قدم در راه سازنده نوینی بگذارد.»
پایگاه خبری «بازفید» ساعتی پس از انتشار خبر وال‌استریت‌ژورنال جزئیات بیشتری از این نامه فراهم آورد. مطابق گزارش این پایگاه خبری تمامی سناتورهای جمهوری‌خواه حامی طرح مارک کرک برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران زیر این نامه را امضا کرده‌اند.
آقای کرک این طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران را چند ماه پیش با همکاری رابرت منندز که رئیس کمیته روابط خارجی سنا است نوشته بود، اما شورای رهبری مجلس سنا در آن زمان با این استدلال که معرفی آن می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را مختل کند از معرفی آن در مجلس مورد نظر خودداری کرد.
هیچ سناتوری از حزب دموکرات زیر نامه مورد نظر را امضا نکرده است. سناتور میچ مک‌کونل که از چند ماه دیگر رهبری اکثریت کنگره جدید را به عهده خواهد گرفت هم از جمله امضاکنندگان نامه مذکور است.
پایگاه بازفید این نامه را نشان‌دهنده مخالفت‌هایی دانسته است که اوباما در سایه سیطره جمهوری‌خواهان بر کنگره با آنها مواجه خواهد شد.
شهر وین پایتخت اتریش از روز سه‌شنبه میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بوده است که هدف آن رسیدن به توافقی نهایی برای حل و فصل اختلافات بین ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.
در روز چهارشنبه، دومین روز این مذاکرات، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با «یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان دیدار کرد. از زمان حضور آقای کری در لندن این دومین باری بود که وی با همتای عمانی خود دیدار می‌کرد.
عمان جزو کشورهای گروه موسوم به 1+5 که ایران در حال مذاکره هسته‌ای با آنها است، نیست اما دیدار کری با وزیر خارجه عمان از آن جهت اهمیت دارد که نهمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران در مسقط، پایتخت آن کشور برگزار شد و آقای بن‌علوی پس از آن سفری اعلام نشده به تهران داشت.
از دیگر تحولات مهم روز چهارشنبه، اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس بود که گفت نسبت به حصول توافق بین ایران و 1+5 خوش‌بین نیست و احتمال می‌دهد این مذاکرات بار دیگر تمدید شوند.
از ظرفیت غنی‌سازی در ایران و نیز جدول زمان‌بندی لغو تحریم‌های ایران به‌عنوان بزرگترین چالش‌های مذاکرات نام برده می‌شود. در حالی که کشورمان بر ضرورت برخورداری از غنی‌سازی صنعتی در پایان دوره توافق نهایی (که خود محل مجادله است) تأکید دارد،‌ آمریکایی‌ها، به‌عنوان طرف اصلی مذاکره با ایران، خواهان محدود شدن توان غنی‌سازی ایران به‌نوعی ظرفیت دکوری هستند.
در حوزه تحریم‌ها نیز تهران اصرار دارد که برچیده شدن آنها به‌صورتی مؤثر و محسوس انجام شود اما هدف غربی‌ها این است که تا حداکثر زمان ممکن ساختار تحریم‌ها را حفظ کنند، خواسته‌ای که با مخالفت مذاکره کنندگان کشورمان رویارو شده است.

فرزندان بسیجی بازدید : 50 یکشنبه 18 آبان 1393 نظرات (0)

ظاهرا مايكروسافت عادت به ادعاهايي دارد كه با منطق سازگار نيستند، يادمان نمي‌رود كه مثلا چندي پيش مايكروسافت مرورگر اينترنت اكسپلورر را از بعضي جهات از جمله امنيت، برتر از فايرفاكس معرفي كرده بود!

امروز، مايكروسافت تكميل شدن سيستم عامل ويندوز فون ۷ را جشن گرفت و به همين مناسبت كارمندان اين شركت در مقر اصلي مايكروسافت در ردموند واشنگتن،‌ رژه رفتند. اين سيستم عامل ۱۱ اكتبر به صورت رسمي در نيويورك، معرفي خواهد شد.

رژه رفتن چيز بدي نيست، ولي آنها در اين مراسم در يك نمايس سمبوليك آيفون و بلكبري را كفن كردند، در تابوت گذاشتند و نعش‌كشي كردند!

اين كار متعاقب اظهار نظر يكي از مقامات مايكروسافت به نام كوين ترنر صورت گرفت كه چندي پيش گفته بود: «به نظر مي‌رسد كه آيفون ۴، ويستاي آنها باشد و من خيلي با اين مسئله حال مي‌كنم.»

اما جالب است كه بدانيد عكس‌هاي اين مراسم كه توسط يكي از كارمندان مايكروسافت گرفته به نام Carl J گرفته شده است و در فيلكر آپلود شده است با گوشي اندروييدي Evo 4G گرفته شده است. 

سردار-ما

فرزندان بسیجی بازدید : 54 یکشنبه 18 آبان 1393 نظرات (0)

 

انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای کشورمان، درست دو روز پیش از برگزاری نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون در عمان، بازتابها و برداشتهای مختلفی را در رسانه های جهان داشته است.

 

 

رسانه های غربی به روال معمول به دنبال کلید واژه هایی خاص و تکراری در گزارشهای مدیرکل آژانس هستند تا با مانور بر روی آنها و بزرگ نمایی موضوعهایی که ماهیت آنها در بعد فنی یک چیز و ارزش سیاسی آنها چیز دیگری است، آستانه فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و روانی علیه ایران را در مذاکرات بالا نگه دارند.

تأکید یوکیو آمانو در گزارش اخیر خود بر موضوع مطالعات ادعایی و تکرار این موضوع که تهران به پرسشهای آژانس در مورد آزمایش چاشنی های انفجاری با قدرت بالا که می تواند در ساخت تسلیحات هسته ای نیز کاربرد داشته باشد، پاسخ نداده و آژانس قادر نیست ابعاد نظامی و تأسیسات اعلام نشده و پنهان در برنامه هسته ای ایران را تأیید کند، دقیقاً همان کلید واژه هایی هستند که رسانه های غربی و وابسته به لابی صهیونیستی بر روی آن دست گذاشته اند و درخلال دو روز گذشته، آن را به گونه ای بزرگ نمایی و تبلیغ می کنند که گویی آژانس به اسنادی متقن درباره انحراف در برنامه هسته ای ایران دست یافته است.اما در سوی دیگر، یعنی در نیمه پر لیوان، گزارش آمانو کاملاً و به وضوح مؤید آن است که نه تنها انحرافی در برنامه ها و تأسیسات اعلام شده و تحت نظارت ایران وجود ندارد، بلکه تهران به همه تعهدهای خود براساس توافق ژنو نیز پایبند بوده و آن را عملی کرده است.

اما بندی در این گزارش وجود دارد که گره همه ابهامها درباره بن بست موجود در مذاکرات فنی میان ایران و آژانس برسر اجرای گام سوم برای پاسخ به ابهامات این نهاد در مورد مطالعات ادعایی و فراتر از آن تأیید فعالیتهای ایران را در حوزه متعارف قرار دارند، روشن می کند.

گزارش آمانو به صراحت بیان می دارد که تهران در تاریخ دوم نوامبر(11 آبان ماه)، یعنی یک هفته پیش به دو پرسش آژانس درباره آزمایش چاشنی های انفجاری پاسخ داده، اما این پاسخها آژانس را قادر نمی سازد تا درباره این پرسشها شفاف سازی کند.در ادامه در بند 9 این گزارش آمده است که ایران و آژانس توافق کرده اند که دیدار فنی دیگری برای بحث بیشتر در مورد دو اقدام عملی باقی‌ مانده در سریعترین زمان ممکن، پس از 24 نوامبر 2014، برگزار کنند.تعیین این تاریخ نشان می دهد که گره این بن بست در مذاکرات فنی کاملاً در گروی حصول یا عدم حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 و یا به عبارتی به نتیجه رسیدن توافق ژنو است.

واقعیت آن است که نه تنها گزارش اخیر آمانو که همه گزارشهای آژانس در هفت سال گذشته عدم انحراف در برنامه هسته ای ایران را که تحت نظارت است، تأیید کرده اند. آنچه در این مدت حل نشده، باقی مانده دو موضوع مطالعات ادعایی و تأسیسات و ابعاد اعلام نشده احتمالی است.طبق توافق ژنو و توافق گام به گام طراحی شده میان ایران و آژانس، قرار بر این بوده که پاسخ به پرسشها درباره مطالعات ادعایی در همان چارچوب مرحله به مرحله و اقدامهای متقابل صورت گیرد.

بر همین مبنا تهران تاکنون در دو مرحله به پرسشهای آژانس پاسخ داده است و به نظر می رسد اکنون تحقق مرحله سوم کاملاً در گرو نتیجه مذاکرات جاری در عمان است. اگر توافقی در این دو هفته پایانی حاصل شود و دو طرف در مسیر تدوین توافقنامه نهایی و جامع قرار گیرند، گام سوم توافق ایران و آژانس هم در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت. از این روست که دیدار فنی ایران و آژانس به پس از 24 نوامبر، یعنی پایان دوره یک ساله توافق ژنو موکول شده که در آن تاریخ وضعیت توافق نهایی روشن شده است.

از سوی دیگر باید یادآور شد که پاسخ به برخی از پرسشهای آژانس و بویژه امکان تأیید نبود تأسیسات اعلام نشده در ایران از سوی آژانس نیازمند دسترسی ها و توافقنامه های همکاری فراتر از پادمان(NPT) است. به بیان دیگر، آژانس برای تأیید این موضوع نیازمند اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران است، بنابراین دومین مشکل در گزارشهای مدیرکل آژانس هم باز به مذاکرات هسته ای و نتیجه آن در 24 نوامبر گره می خورد.جمهوری اسلامی ایران با اجرای پروتکل الحاقی اساسا مشکلی ندارد، زیرا چیزی برای پنهان کردن ندارد، همچنان که در گذشته نیز به صورت داوطلبانه آن را اجرا کرد، اما پذیرش و اجرای دوباره آن منوط به تعهدات متقابل و مشخص و پایبندی هایی است می تواند در توافق نهایی با گروه 1+5 متبلور شوند. البته نباید فراموش کرد که پذیرش اجرای پروتکل الحاقی تنها در حیطه اختیارات مجلس است.از این رو می توان گفت، مذاکرات فنی ایران و آژانس در شرایط موجود به حد یقف خود رسیده و پشت دیوار مذاکرات هسته ای معطل مانده است، درست همان شرایطی که پیش از توافق ژنو بوجود آمده بود و یوکیو آمانو باید تا 24 نوامبر منتظر بماند.

فرزندان بسیجی بازدید : 515 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (0)

sardar-ma.rozblog.com

ماجرای تکان دهنده نامه حاج قاسم سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا(این اتفاق بعد از نامه اول و تهدید آمیز اوباما به امام خامنه ای(حفظه الله) اتفاق افتاده است.



سازمان ادارای پنتاگون از ۷ لایه حفاظتی تشکیل شده است که از این میان ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون میباشد. کمی بعد از نامه اوباما نامه ای از تمام این لایه های امنیتی ، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و مستقیم ، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئون پانتا قرار میگیرد.

ظاهر ساده نامه که هیچ آرمی از سازمان های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمیخورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آن را از روی میز برمیدارد … با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا مینشیند !

یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران … نامه حاوی عبارتی بود که قطعا برای رییس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود !


 ” اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد ”

امضا : قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران

سردار محبوب ما:
امروز اینقدر از تو عصبانی هستند که رسما می خواهند تو را از ما بگیرند.اما سردار محبوب ما بدان که اگر بخواهند یک قاسم سلیمانی را ترور کنند،اول باید هزاران قاسم سلیمانی دیگر را از بین ببرند!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • شهدای شاخص سال 93
    موسسه خیریه محک

    فروشگاه اینترنتی سازگار
    سردار-ما
          سردار قاسم سلیمانی    
    محل تولدروستای قنات ملک، شهرستان رابر، استان کرمان،  ایران
    تاریخ تولد۲۰ اسفند ۱۳۳۵
    ۱۱ مارس ۱۹۵۷ ‏(۵۷ سال)
    لقبحاج قاسم، سردار، ژنرال
    تابعیت ایران
    یگان‌های خدمتIRGC-Seal.svg سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    درجه19- Sarlashgar-IRGC.png سردار سرلشکر پاسدار
    فرماندهیفرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (از سال ۱۹۹۸ - تاکنون)کرمان
    جنگ‌هاجنگ ایران و عراق
    جنگ داخلی سوریه
    حمله به شمال عراق (۲۰۱۴)
    عملیات‌های مهموالفجر ۸ (فتح فاو)
    کربلای ۴
    کربلای ۵
    تک شلمچه

    آمار سایت
  • کل مطالب : 255
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 510
  • بازدید سال : 6,171
  • بازدید کلی : 45,182
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی

    سال 94 خورشیدی