loading...
سردار- ما
فرزندان بسیجی بازدید : 55 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

در پی حوادث اخیر فرانسه صورت گرفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran                                 

In the name of God, the Beneficent the Merciful

To the Youth in Europe and North America,

The recent events in France and similar ones in some other Western countries have convinced me to directly talk to you about them. I am addressing you, [the youth], not because I overlook your parents, rather it is because the future of your nations and countries will be in your hands; and also I find that the sense of quest for truth is more vigorous and attentive in your hearts.... more

 

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی

حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند...بیشتر

 

 

از استیکر های زیر نیز می توانید برای نشر نامه مقام معظم رهبری در شبکه اجتماعی تلگرام استفاده نمایید:
 

      

 

فرزندان بسیجی بازدید : 52 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (1)

 تایوان چند وقتی می شود که به کشوری با خبرهای عحیب تبدیل شده است. این بار نیز برای دومین بار یک مرد پس از انجام بازی آنلاین به مدت طولانی جان خودش را از دست داد که به گفته متخصصین نوعی خودکشی است. 

چند وقت پیش در یک کافی نت مردی پیدا شد که روی کیبورد خوابیده بود ولی پس از چند ساعت صاحب کافی نت متوجه شد که وی اصلا حرکتی ندارد و احتمالا جانش را از دست داده است. تحقیقات نشان داد که وی برای مدت سه روز مداوم در حال بازی رایانه ای بوده است. 



این مرد 32 ساله که تنها نام خانوادگی (هزا) عنوان شده است در یک سری مسابقات آنلاین گیر کرده بود و باید تمام مراحل را به پایان می رساند. همین باعث شد تا اختلالات مختلفی در سیستم بدنی اش رخ داده و جانش را از دست بدهد. 

این دومین بار است که چنین اتفاقی در این کشور رخ می دهد. سال گذشته یک نوجوان پس از 5 روز بازی مداوم در یک کافی نت جانش را از دست داد. روانشناسان این چنین اختلالی را در افراد به خودکشی ربط می دهند و آن ها را افرادی می دانند که در زندگی چیزی جز بازی ندارند. 

فرزندان بسیجی بازدید : 60 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

                             عکس و تصویر ....فروشگاهی در اسرائیل(فروش زنان)....مدعیان حقوق بشر....

فروشگاهی در اسرائیل(فروش زنان)....مدعیان حقوق بشر....

رژیم غاصب و خونخوار کودک کش دیگر با این کار هایی که در درونش انجام می شود دیگر کلا اخلاق و انسانیت و شرف رو انگار سر بریده هست فروش دختران در فروشگاه ها ی زنجیره ای جنایتی بی شرمانه ای دیگر از این نطفه نامشروع.

در اقدامی آشکار از ترویج بی بند و باری وفساد اخلاقی در جامعه صهیونیستی ، زنان برای فروش در ویترین فروشگاههای زنجیره ای اسراییل به معرض نمایش گذاشته می شوند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتض، درحالی که فروشگاه ها لباس های تن مانکن را برای فروش در ویترین با برچسب قیمت به معرض نمایش می گذارند در اسراییل اخیرا زنانی و دخترانی که از کشورهای مختلفقاچاقشده اند با برچسب قیمت برای تن فروشی در ویترین به نمایش گذاشته شده اند.

در این فروشگاه، هفت زن جوان با حالتی زننده درحالیکه بر روی آنها اتیکت قیمت زده شده است، در ویترین به نمایش گذاشته شده اند که نظر هر عابر پیاده ای را به خود جلب می کنند. عابران در گفتگو با رسانه های اسراییلی گفته اند که ما ابتدا فکر می کردیم این زنان مانکنهای چوبی هستند که برای نمایش لباسها در ویترین قرار گرفته اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند.

گفتیم شاید بجای مانکن های چوبی از این دخترخانم ها استفاده شده است پیگیرشدیم دیدیم خیر این ها برای فروش در ویترین مغازه قرارگرفته اند.هاآرتض نوشت: بر روی اتیکت هر یک از زنان، سن، وزن، اندازه و کشور محل تولد آنها درج شده است.تصاویر زیر گوشه هایی از برده فروشی مدرن در اسراییل مدعی دمکراسی را نشان می دهد که توسط پایگاه خبری گتی ایمیج منتشر شده است:

                              تصاویر تکان دهنده از حراجی دختران در فروشگاه های زنجیره ای 

فرزندان بسیجی بازدید : 74 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

                                  عکس و تصویر رسوا کردن اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی  فراخوان هشتگ “JS_Terror#” در شبکه‌های اجتماعی ، برای ...

 فراخوان هشتگ “JS_Terror#” در شبکه‌های اجتماعی ، برای رسوا کردن و نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

به گزارش مصاف، به تازگی فراخوانی در شبکه های اجتماعی برای نشان دادن جرایم و جنایات رژیم صهیوینستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است، که این فعالیت در نوع خود بی نظیر است .

این فراخوان در واکنش به حمایت بسیاری از کشورهای غربی از توطئه صهیونیستی " تشکیل کشور یهودی " راه اندازی شده است و هدف از این 
فعالیتِ ضد صهیونیستی تبیین حملات رژیم صهیونیستی به مساجد و کلیساها ، تخریب قبرستان های مسلمانان و نابود کردن و سوزاندن مزارع و منازل فلسطینی ها است.
 
مسؤولان  این فعالیت ضد صهیونیستی با انتشار تصاویر گوناگون، جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی را خصوصاً حمله خشونت آمیز و مسلحانه شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی ها و غصب اراضی آنها روشن تر بیان می کنند.

آنان با ایجاد هشتگ ( # JS – Terror ) خواستار توقف اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی شده اند.

هدف مدافعان حقوق ملت فلسطین از بکاربردن هشتگJS  ایجاد تشابه بین این هشتگ و اصطلاحIS  است زیراIS  اسم اختصاری گروه تروریستی داعش است

منبع: العالم 

فرزندان بسیجی بازدید : 55 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

عکس و تصویر تعداد زیادی از شهروندان سوئدی در واکنش به حملات اسلام ستیزان به مساجد مسلمانان، در ...

 تعداد زیادی از شهروندان سوئدی در واکنش به حملات اسلام ستیزان به مساجد مسلمانان، در محل مسجد شهر اوپسالا حاضر شدند و مطالبی در حمایت از جامعه مسلمان سوئد به یادگار گذاشتند.

به گزارش  مصاف، هزاران تن از مردم سوئد در اعتراض به حملات اخیر به مساجد این کشور در چندین شهر تظاهرات کرده‌اند.

معترضان در بزرگ‌ترین تظاهراتی که روز جمعه مقابل پارلمان سوئد در استکهلم، پایتخت این کشور برگزار شد پلاکاردهایی با مضمون «به مسجد من آسیب مرسان» در دست داشتند.

در ۱۰ روز اخیر ۳ حمله متوالی به مساجد رخ داده که همزمانی آن با تقویت جریان‌های راست افراطی در این کشور، بسیاری از شهروندان سوئد را نگران کرده است.

مهاجمان نا‌شناس پنج‌شنبه گذشته تلاش کردند یکی دیگر از مساجد سوئد در شهر اوپسالا واقع در شرق این کشور را به آتش بکشند.

به گفته سخنگوی پلیس اوپسالا، مهاجمان پس از نوشتن شعارهای نژادپرستانه و رکیک روی دیوار مسجد به داخل ساختمان کوکتل مولوتف و بمب آتش‌زا پرتاب کردند اما مسجد آتش نگرفت.

خرابکاران روز کریسمس نیز مسجدی را در اسکیلستونا واقع در نزدیکی استکهلم به آتش کشیدند و در این بین پنج تن زخمی شدند؛ اواخر دسامبر نیز مسجدی در شهر اسلو واقع در جنوبسوئد دچار حریق عمدی شد.

«آلیس باه کوهنکه» وزیر فرهنگ سوئد در سخنرانی برای معترضان گفت هدف از این حملات «ارعاب و تضعیف» مردم است.

وی افزود: به همین دلیل یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد آن است که ترس به خود راه ندهیم.

در شهرهای مالمو و یوتبری نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد.

تعداد زیادی از شهروندان در اعتراض به حمله روز پنج‌شنبه در محل مسجد شهر اوپسالا حاضر شدند و مطالب در حمایت از جامعه مسلمان سوئد به یادگار گذاشتند.

مسلمانان و غیرمسلمانان این شهر با نوشتن مطالبی که در قلب‌های کوچک و رنگارنگی تعبیه شده بود آن‌ها را بر روی درب‌ و دیوار مسجد چسباندند.


منبع: ابنا
منبع:جنبش مصاف

فرزندان بسیجی بازدید : 48 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیرعامل ایرانسل

ایرانسل اقدام به عرضه بسته‌های نامحدود اینترنت شبانه کرده است. این بسته‌ها بصورت شبانه‌ی یک روزه و شبانه‌ی هفتگی عرضه می‌شوند.

پس از ارائه بسته‌های افزایشی متنوع اینترنت همراه، ایرانسل در راستای استفاده بهینه‌تر از اینترنت همراه، برای اولین بار در کشور بسته‌های نامحدود اینترنت همراه را به مدت محدود در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. 

بسته‌ی شبانه نامحدود اینترنت همراه ایرانسل با اعتبار زمانی یک روزه با قیمت ۳ هزار تومان و بسته شبانه نامحدود هفتگی ایرانسل هم با قیمت ۱۰ هزار تومان از طریق کدِ دستوری ویژه #5*555* در اختیار مشترکین سیم ‌کارت‌های اعتباری ایرانسل قرار گرفته است. 

بدین ترتیب مشترکین اعتباری ایرانسل می‌توانند بر اساس برآورد خود از نیازشان به اینترنت، مناسب‌ترین بسته را در دوره‌های روزانه و هفتگی شبانه انتخاب کرده و هزینه اینترنت همراه خود را تا حد چشمگیری کاهش دهند. بسته‌های نامحدود شبانه ایرانسل در بازه زمانی ساعت 2 تا 8 صبح قابل استفاده است.

اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات اینترنت همراه ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های EDGE، 3G و 4G و همچنین سبد متنوع بسته‌های اینترنت همراه کشور، از طریق وبسایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir قابل مشاهده است. 

منبع ایرانسل

فرزندان بسیجی بازدید : 57 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

چندی پیش قسمت نخست سریال خانم وزیر را که در آن به مسئله مذاکرات آمریکا با ایران پیرامون مسائل هسته‌ای پرداخته شده بود را نقد و منتشر کردیم. اکنون به قسمت پنجم این سریال می‌پردازیم که در آن به طور خاص به ماجرای مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا پرداخته می‌شود.

سریال خانم وزیر

سریال خانم وزیر

به گزارش جنگ نرم و عملیات روانی؛ داستان این قسمت از سریال در شش ماه آینده اتفاق می‌افتد. زمانی که نماینده ایران و آمریکا در وین در حال مذاکره بر سر مسائل هسته‌ای هستند. مذاکرات همچنان به نتیجه نرسیده و خانم وزیر خارجه جدید تصمیم به استفاده از استراتژی نخ‌نمای چماق و هویج گرفته است؛ بنابراین می‌خواهد با ارائه پیشنهاد ارسال قطعات هوایپما و فروش هواپیماهای تبلیغاتی به ایران، و در عوض خاموش شدن راکتور آب سنگین اراک به مناقشه پایان دهد. اما در راه عملی شدن خواسته‌های وی مشکلاتی پدید می‌آید. مشکلاتی که هم از سوی عده‌ای در ایران است و هم از سوی عده‌ای در آمریکا.

در همین حین، با توجه به ناکام ماندن موقت مذاکرات وین، ترس از جنگ اتمی تمام آمریکا را فراگرفته و مردم نگران شروع جنگی دوباره هستند. از آنجایی که شخصیت‌پردازی خانم وزیر در این سریال به گونه‌ای است که بر اساس خواست مردم عادی آمریکا رفتار می‌کند، پس به دنبال جلوگیری از جنگ است.

نماینده آمریکا در مذاکرات مسئولیت پیدا می‌کند تا شخصی به نام «جوانی» که از اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی و نماینده دائم ایران در سازمان ملل است را در گوشه‌ای تنها گیرآورده و پیشنهاد خانم وزیر را به او بگوید تا او هم به گوش رهبر ایران برساند.

اما در این میان، از آنجا که نماینده آمریکا یک جنگ‌طلب است و بیشتر به دنبال راه‌انداختن جنگی علیه ایران است، به دروغ به کاخ سفید می‌گوید که این کار را کرده است و جوابی نگرفته است.خانم وزیر که از حس پلیسی خوبی هم برخوردار است خودش دست‌به‌کار شده و در زیرزمین سفارت کانادا ترتیب یک ملاقات محرمانه با جوانی را می‌دهد. وقتی پیشنهادش را به جوانی می‌گوید، گویا جوانی تمام آرزوهایش را برآورده‌شده می‌بیند و نامه خانم وزیر مبنی بر مجوز ورود قطعات هواپیما به ایران را دریافت می‌کند. ناگهان صلح برقرار شده، راکتور آب سنگین اراک که در این سریال نام «هکمانت» را گرفته خاموش شده، دیگر هیچ سخنی از ارسال قطعات هواپیما به ایران نمی‌آید و گفتگوها از سر گرفته می‌شود.

آنچه که آمد خلاصه‌ای مجمل بود از وقایع قسمت پنجم سریال مادام سکرتاری. اما در این قسمت از سریال نکات مهمی هست که باید به آن‌ها اشاره کرد.نخست آنکه طبق پیش‌بینی این سریال مذاکرات تا ۱۸ ماه و بیشتر ادامه می‌یابد که طی دو روز گذشته دیدیم که همین اتفاق نیز افتاد.

مسئله دیگری که باید به اشاره شود این است که هرچند در این قسمت از سریال خانم وزیر، ایرانی‌ها را انسان‌هایی شجاع و به بیان بهتر متهور و دارای رفتارهای غیرعقلانی نشان داده اما بدتر از آن زمانی است که آمریکا مجبور می‌شود برخلاف میل باطنی‌اش به ایران در عوض خاموش شدن راکتور آب سنگین اراک جایزه اجازه واردات قطعات هواپیما را بدهد و ایران در کمال ذلت قبول می‌کند که توسط اسکادران‌های اف‌۱۸ آمریکایی که در خلیج فارس هستند بمباران نشود.

 قدر مسلم، هژمونی آمریکا آنقدر خود را برتر می‌بیند که حتی مردم عادی کشور خودش را نیز کاملا احمق فرض کرده و در سریال‌های شبانه خود و در ساعات پربازدید حرف‌هایی را به خوردشان می‌دهد که اگر کسی کمترین اطلاعی از اخبار و وقایع جهان و توانایی‌های ایران و آمریکا داشته باشد هرگز این همه ذلت جمهوری اسلامی در این سریال را باور نخواهد کرد.

شوهر خانم وزیر، خود یک خلبان بازنشسته ارتش آمریکاست و هنگامی که در حال تعریف خاطرات خود برای فرزندش هست در یک کافه با یک ستوان نیروی دریایی ارتش درگیر می‌شود. پردازش صحنه درگیری به گونه‌ای رقم خورده است که شوهر خانم وزیر به عنوان قشر نخبه آمریکا رفتار عاقلانه داشته و خودش زمانی خلبان بوده و به گفته‌ خودش انسان‌های زیادی را کشته است و اکنون با درجه‌داری درگیر می‌شود که مست است و تمام حرف‌های دلش را که احتمالا به نظر فیلم‌ساز تمام حرف دل سربازان آمریکایی است بیرون می‌ریزد. حرف‌هایی که باید در این سریال زده شوند تا ایرانیان بدانند نظر آمریکایی‌ها درباره‌شان چیست.

نکته آخر آنکه گفتگوی خانم وزیر با آقای جوانی در زیرزمین سفارت کانادا در یک حالت کاملا غیررسمی است. هنگامی که نماینده ایران در سازمان ملل به رقصیدن در کنار خانم وزیر ابراز علاقه می‌کند و هنگامی خداحافظی با او دست می‌دهد.به نظر می‌رسد سریال قصد گفتن این نکته را دارد که مسئولان ایرانی در پشت پرده و در خارج از فضای ظاهری کارشان فسادهایی نیز دارند.

مشرق

فرزندان بسیجی بازدید : 72 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (1)

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر سردار شهید "محمدعلی الله دادی" صبح امروز با حضور سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از اقشار مختلف مردم در سیرجان برگزار شد.

عکاس: احسان یزدی

فرزندان بسیجی بازدید : 56 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

شعار «مرگ بر فرانسه» و «مرگ بر اسرائیل» دانشجویان انقلابی و مردم شهید پرور مشهد در اعتراض به هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام و همچنین محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سردار شهید الله دادی و شهید جهاد مغنیه در پایتخت معنوی ایران طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مشهد و سمنان و آحاد مردم شهید پرور و غیور مشهد هم اکنون با شعارهای «من عاشق محمدم»، «شارلی=شیطان»، «محمد و مسیح برادرند»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ فرانسه»، «مرگ بر انگلیس» و «لبیک یا محمد لبیک یا رسول» در مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد در حال برگزاری است.

 

 

در این تجمع مردمی که حضور دانشجویان بسیار چشمگیر است، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهای«اسرائیل به خاک سیاهت می‌نشانیم، انتقام خون شهیدان مقاومت را می‌گیریم»،«سید حسن نصرالله فرزند روح الله»، «لطفا قبل از هر سفر خارجی اخبار را بخوانید! سفر به مهد آزادی توهین؟!!!»، «we will crush Israel»، «we will seek vengeance for the murdur of our brothers»، «we are all fond of fighting against Israel» خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران شدند.

 

در این تجمع دانشجویان با محکومیت حمله جنگنده‌های اسرائیل به سوریه که منجر به شهادت سردار الله دادی و جهاد مغنیه شد، اعلام داشتند تا آخرین قطره خون بر آرمان‌های انقلاب می‌ایستیم و امید داریم با استقامت و پایمردی قدس را از چنگال رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل نجات دهیم.

 

در این تجمع دانشجویان اهل سنت نیز با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی بیان کردند: وحدت رمز پیروزی جهان اسلام بر کفر است.

فرزندان بسیجی بازدید : 52 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رجاء واثق دارم که خون پاک شهیدان والامقام،موجب سربلندی مقاومت،تقویت اراده جهادگران استبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی شهادت سردار الله دادی و تعدادی از نیروهای حزب الله لبنان بویژه شهید جهاد مغنیه فرزند افتخار آفرین شهید عماد مغینه را تبریک و تسلیت گفت. 


متن پیام به شرح زیر است: 

"شهادت سردار دلاور اسلام، شهید محمدعلی الله دادی، و جمعی از مجاهدان سرافراز ازجمله "جهاد مغینه"، یادگار اسطوره مقاومت لبنان، را به مقام معظم رهبری، دبیرکل محترم حزب الله لبنان، فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده های معزز شهدای گرانقدر و همه اعضاء و هواداران مقاومت، تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات این اسوه های ایثار و رشادت را از درگاه ایزد منان خواستارم. 

این اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی،علاوه بر اثبات مکرر هم داستانی و همسویی اشغالگران صهیونیستی با تروریست های تکفیری،ضعف و استیصال اشغالگران در مقابل مقاومت ملت های منطقه را گواهی می دهد. 

رجاء واثق دارم که خون های پاک این شهیدان والامقام، موجب عزت و سربلندی هرچه بیشتر مقاومت، تقویت ایمان و اراده جهادگران، و تضمین کننده پیروزی در این عرصه خواهد بود؛ و در شرایطی که جهان از برخوردهای گزینشی با پدیده تروریسم و افراط گرایی و سکوت در برابر جنایات ضد بشری و اهانت به مقدسات مذهبی رنج می برد و تروریسم دولتی آشکارا ترویج و تقویت می گردد، ایثار و دلاورمردی شهدای مقاومت، صحنه درخشانی در دفاع از حق و حقیقیت بوده و این پرچم با صلابت در اهتزاز خواهد ماند.

فرزندان بسیجی بازدید : 71 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

سردار-ما

 استاندار کرمان، شماری از مقامات استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی در فرودگاه کرمان از پیکر این شهید والامقام دفاع از حرم حضرت زینب (س) استقبال کردند.

پیکر شهید الله دادی سپس با حضور گسترده مردم و مسوولان از فرودگاه کرمان تا پایانه حجاج تشییع شد.

پیکر این شهید مقاومت پس از قرائت زیارت عاشورا در پایانه حجاج به سیرجان منتقل می شود.

آیین تشییع پیکر سردار شهید محمدعلی الله دادی از ساعت 9 فردا (پنجشنبه) در سیرجان برگزار و پیکر شهید برای خاکسپاری به شهر پاریز زادگاهش منتقل می شود.

پیکر مطهر سردار شهید محمدعلی الله دادی که در دفاع از جغرافیای مقاومت اسلامی به شهادت رسید، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور فرماندهان عالی رتبه و مقامات کشوری از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه در تهران تشییع شد.

این سردار سرافراز اسلام در پی تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسید. 

فرزندان بسیجی بازدید : 50 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

صادق خرازي سفير پيشين ايران در لندن و سازمان ملل در مطلبي که در صفحه فيسبوک منتشر کرده نقل قولي از اوباما و جان کري رئيس جمهور و وزير خارجه آمريکا درباره قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس آورده است .

متن اين يادداشت را مي خوانيد:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودي عزيز و دُرِّ يگانه اي بنويسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، ديدم سپاهيان "قدرتمند" و باصلابت وشايسته برخوردار از اين عنوان کم نيستند.خواستم برايش از پيشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگاني که زيبنده آنند.

عنوان ديگري جستم.با خود گفتم او کسي است که بسياري از "سياست پيشگان" و"سياست سازان"در حوزه پيراموني مان از او درانديشه ولرزانند. امروزه او بسياري از مرزهاي عالم اسلام يعني از يمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمين اويغورها، از مديترانه و دجله و وفرات هلال خصيب تا رود سند و کشمير ، وبا عشق به ايران و ايرانيت،اسلام و ائمه اطهار سليمان وار بر قاليچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقليم را در مي نوردد.

بقول ملک الشعراي بهار:

وز پس اسلام رو وانگه ببيني بي خلاف / "کز حلب تا کاشغر ميدان سلطان سنجر است"
اين همان ملک است کاندر باستان بيني در او / داريوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است
از خدا غافل مشو يک لحظه در هر کارکرد / چون تو باشي با خدا هرجا خدايت ياور است

او همان کسي است که اوباما ريس جمهور ايالات متحده درباره او به العبادي نخست وزير جديد عراق گفته است:" او دشمن من است ولي من براي او احترام ويژه اي قايل هستم".يااينکه جان کري وزيرخارجه امريکا به دکتر جواد ظريف وزيرامورخارجه ايران اسلامي گفته است که اگر براي يکبارهم شده مايل است او را ببيند.

ولي با همه اين اوصاف اين سرباز وطن اسلامي خود را "سياستمدار" نمي داند.

او روستا زاده اي نجيب و مهربان ودرد کشيده اي ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اينکه عنوان رسمي او "سردار سرلشگر قاسم سليماني " است و موجب عزت جمهوري اسلامي ايران نيز هست، ولي مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام "حاج قاسم " ميشناسند.چرا که او انسان "مخلص "و "مردمي" است.ولي خوب در اين دور و زمانه تعداد"حاجيان" هم کم نيستند.

پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتي و چگونه خطابش کنم؟... ولي مثل اينکه زياد هم مشکل لاينحلي نيست. بگذاريد صفات اور اکه بر شمردم رديف کنم.او "قوي وقدر"است.او "آقا"است.او "سردار" و "سپهسالار" ودر عين حال "سياستمدار"است.او "مخلص" و "مردمي" است.اگر حروف اول اين صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل ميشود.
آري قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نياز ندارد.

قاسم محسنات بسيار زيادتري هم دارد. او به هيچ خط و سياستي وابسته نيست.انساني مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سايه خانواده دهقاني پرورش يافته بخوبي رمز و راز پيوند و قلمه زدن و تکثير نهال و درخت را ميداند. اکنون او خود را تکثير کرده است.بدان معني که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زير دست او بدرختان تنومندي بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشاني هستند. سلامتي و عزت و موفقيت او ارزوي همه انسان هاي فرهيخته و دلسوز عالم است .

نام او در کانون سياست و قدرت و درجهان اسلام، اميخته با رشادت و ازاديبخشي و رهايي بخشي است . قاسم سرمايه جاودانه جهان اسلام و هديه بي نظير خداوند به همه ايرانيان و محرومان جهان اسلام است.
پس سلام بر قاسم.خدا نگهدارت قاسم

فرزندان بسیجی بازدید : 76 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)

اینترنت موجود بر روی گجت‌های ما، با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی است که معنا پیدا می‌کند و همین ابزار‌ها هستند که استفاده ما از دنیای وب را شیرین و لذت بخش می‌کنند. در سری مطالب معرفی و‌ب‌سایت و ابزار هفته، قصد داریم جدیدترین ابزار‌های کارآمد و وب‌سایت‌های جالب را به شما معرفی کنیم. 

Strut

strut

این روز‌ها اگر شما بخواهید مقاله‌ای را ارائه دهید، تنها راه ساخت پاور‌پوینت نیست. اکنون راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها اپلیکیشن تحت وب Strut است. این سرویس ویرایشگر HTML5 را در اختیار شما می‌گذارد تا همراه با ویژگی‌های زیاد آن یک ارائه عالی را تهیه کنید.

Seahorse

seahorse

زندگی پر از صحنه‌های شاد، عجیب، جالب، لذت بخش و البته غمگین است. اپلیکیشن Seahorse به شما کمک می‌کند صحنه‌های مختلف زندگی خود را در کنار هم گردآوری کنید و دوستان و خانواده خود را در آن‌ها سهیم کنید. از بزگترین ماجراجویی‌ها و سفر‌هایی که در زندگی انجام می‌دهید تا جشن‌ها و تفریح‌های مختلف می‌تواند در قالب ویدیو و تصاویری به وسیله این برنامه گردآوری شوند و یک دفترچه خاطرات چند رسانه‌ای را به وجود آورند.

Fresca Radio

fresca-radio

یکی از بهترین ویژگی‌های اینترنت توانایی استریم کردن ایستگاه‌های رادیویی مختلف است. مهم نیست که کجای این کره خاکی هستید، می‌توانید از آن سر دنیا به رادیو کشور دیگری در آن سر دنیا گوش دهید. Fresca Radio یکی از سرویس‌هایی است که می‌تواند صدای رادیو‌های مختلف را به گوش شما برساند.

Forest

forestapp

یکی از بهترین راه‌های درمان اعتیاد به گوشی هوشمند، اپلیکیشن جالب Forest است. آیا پیش آمده به گوشی هوشمند خود معتاد شوید و نتوانید برای دقیقه‌ای آن را کنار بگذارید؟ Forest راه‌حلی جالب را برای از بین بردن این نوع اعتیاد سراغ دارد. شما یک دانه را در جنگل می‌کارید. پس از ۳۰ دقیقه که قصد تمرکز بر روی کار خود دارید، این دانه به یک درخت تبدیل می‌شود. اگر این درخت زیبا را رها کنید و نتوانید در برابر وسوسه بازی کردن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی مختلف مقاومت کنید، با خارج شدن شما از اپلیکیشن درخت پژمرده می‌شود. اما اگر بتوانید مقاومت کنید و در برنامه باقی بمانید و همچنان بر کاری دیگر متمرکز باشید، به مرور زمان صاحب یک جنگل خواهید شد!

ExpensoGram

Expenso-Gram

این اپلیکیشن وظیفه مدیریت خرج‌های شما را برعهده می‌گیرد. می‌توانید تمام خرج‌های روزانه خود را در این اپ گردآوری کنید و به راحتی آن‌ها را مدیریت کنید. اپلیکیشن ExpensoGram گزینه‌های پیش‌فرضی برای انواع خرج‌ها دارد و زمان یادداشت خرید‌ها را کاهش می‌دهد. می‌توانید هر گاه که لازم داشتید از تمام خرج‌های خود خروجی PDF یا CSV بگیرید.

فرزندان بسیجی بازدید : 63 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

بیش از ۴۰ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور کشورشان خواستار گنجانده شدن برنامه موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای شده‌‌اند.

بیش از 40 سناتور آمریکایی نامه‌‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به باراک اوباما، رئیس جمهوری کشورشان ارسال کرده‌اند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که نسخه‌ای از این نامه را مشاهده کرده روز چهارشنبه گزارش داد سناتورها با امضای این نامه خواستار توقف کامل توانایی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای شده‌اند.
در این نامه که به رهبری مارک کرک و مارک روبیو، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی تهیه شده همچنین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته چارچوب مذاکرات به گونه‌ای گسترش داده شود که امکان طرح مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران هم فراهم شود.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها اعلام کرده در مذاکرات هسته‌ای تنها درباره مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای خودبه رایزنی خواهد پرداخت و مسئله توانمندی‌های دفاعی خود را به مذاکره نخواهد گذاشت.
در نامه این 43 سناتورهای آمریکایی به آقای اوباما آمده است: «ما در ماه‌های پیش رو تلاش برای تحمیل فشارهای اضافی بر ایران را ادامه خواهیم داد، مگر اینکه این کشور آرمان‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد و در روابطش با دنیا قدم در راه سازنده نوینی بگذارد.»
پایگاه خبری «بازفید» ساعتی پس از انتشار خبر وال‌استریت‌ژورنال جزئیات بیشتری از این نامه فراهم آورد. مطابق گزارش این پایگاه خبری تمامی سناتورهای جمهوری‌خواه حامی طرح مارک کرک برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران زیر این نامه را امضا کرده‌اند.
آقای کرک این طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران را چند ماه پیش با همکاری رابرت منندز که رئیس کمیته روابط خارجی سنا است نوشته بود، اما شورای رهبری مجلس سنا در آن زمان با این استدلال که معرفی آن می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را مختل کند از معرفی آن در مجلس مورد نظر خودداری کرد.
هیچ سناتوری از حزب دموکرات زیر نامه مورد نظر را امضا نکرده است. سناتور میچ مک‌کونل که از چند ماه دیگر رهبری اکثریت کنگره جدید را به عهده خواهد گرفت هم از جمله امضاکنندگان نامه مذکور است.
پایگاه بازفید این نامه را نشان‌دهنده مخالفت‌هایی دانسته است که اوباما در سایه سیطره جمهوری‌خواهان بر کنگره با آنها مواجه خواهد شد.
شهر وین پایتخت اتریش از روز سه‌شنبه میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بوده است که هدف آن رسیدن به توافقی نهایی برای حل و فصل اختلافات بین ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.
در روز چهارشنبه، دومین روز این مذاکرات، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با «یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان دیدار کرد. از زمان حضور آقای کری در لندن این دومین باری بود که وی با همتای عمانی خود دیدار می‌کرد.
عمان جزو کشورهای گروه موسوم به 1+5 که ایران در حال مذاکره هسته‌ای با آنها است، نیست اما دیدار کری با وزیر خارجه عمان از آن جهت اهمیت دارد که نهمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران در مسقط، پایتخت آن کشور برگزار شد و آقای بن‌علوی پس از آن سفری اعلام نشده به تهران داشت.
از دیگر تحولات مهم روز چهارشنبه، اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس بود که گفت نسبت به حصول توافق بین ایران و 1+5 خوش‌بین نیست و احتمال می‌دهد این مذاکرات بار دیگر تمدید شوند.
از ظرفیت غنی‌سازی در ایران و نیز جدول زمان‌بندی لغو تحریم‌های ایران به‌عنوان بزرگترین چالش‌های مذاکرات نام برده می‌شود. در حالی که کشورمان بر ضرورت برخورداری از غنی‌سازی صنعتی در پایان دوره توافق نهایی (که خود محل مجادله است) تأکید دارد،‌ آمریکایی‌ها، به‌عنوان طرف اصلی مذاکره با ایران، خواهان محدود شدن توان غنی‌سازی ایران به‌نوعی ظرفیت دکوری هستند.
در حوزه تحریم‌ها نیز تهران اصرار دارد که برچیده شدن آنها به‌صورتی مؤثر و محسوس انجام شود اما هدف غربی‌ها این است که تا حداکثر زمان ممکن ساختار تحریم‌ها را حفظ کنند، خواسته‌ای که با مخالفت مذاکره کنندگان کشورمان رویارو شده است.

فرزندان بسیجی بازدید : 59 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

با این بالش، همه جا چرت بزنید!
مبتکران، بالش جدیدی را به بازار ارائه کرده‌اند که امکان چرت زدن در هر مکانی را برای فرد فراهم می‌کند!

 

بالش,بالش Ostrich,بالش اوستریخ


این بالش که "Ostrich" نام دارد، برای چرت زدن در مکان‌هایی طراحی شده است که به طور معمول، امکان چرت زدن راحت وجود ندارد و شلوغ است. مثلاً ممکن است فردی بخواهد سرش را روی میز بگذارد و بخوابد. معمولاً این کار، شدنی است، اما راحت و جذاب نیست.

 

بالش,بالش Ostrich,بالش اوستریخ

بالش,بالش Ostrich,بالش اوستریخ

 
با بالش اوستریخ، می‌توان سر و دستان را درون بالش گذاشت و یک فضای تاریک، ساکت و خصوصی را برای خواب ایجاد کرد.طراحان برای تنفس راحت طی خواب و پیشگیری از خفگی، حفره‌ای را برای دهان و بینی در این بالش تعبیه کرده‌اند.

فرزندان بسیجی بازدید : 45 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار سرتیپ حاجی زاده در یادواره شهدای موشکی و سومین سالگرد شهادت حاج حسن تهرانی مقدم و یاران باوفایش در جمع خبرنگاران افزود: این خبرخوشی برای ملت شریف ایران است و اگر شادی روح شهید تهرانی مقدم و تلاش ها و فداکاری های این شهید بزرگوار نبود، هم اکنون اقتدار نظامی ایران به این صورت نبود.

وی گفت: اگر شهید تهرانی مقدم نبود پیروزی های کشورمان در دفاع مقدس یکی پس از دیگری به دست نمی آمد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم دستورات ولی فقیه زمان خود را چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری مو به مو انجام می داد و همه فکر و ایده اش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: شهید تهرانی مقدم عزت انقلاب ، نظام و این کشور را روزافزون کرد.

وی گفت: شهید تهرانی مقدم فقط در حوزه موشکی فعالیت نداشت بلکه در حوزه های توپخانه ای ، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های دریایی زمینی و هوایی نیز فعالیت جدی داشت که این خبر خوشحال کننده است که پرواز " آر کی یو 170 " کاملاً ایرانی هم برای مردم شادی آفرین است و هم شادکننده روح این شهید خواهد بود .

سردار حاجی زاده افزود: درست است که رفتن تهرانی مقدم در بحث نظامی خلاء ایجاد کرد و هر کسی جای خودش ارزیابی می شود اما حاج حسن هزاران متخصص مانند خود را تربیت کرد که هم اکنون این دانشمندان و تهرانی مقدم های دیگر در حال تحقیق و ایده پردازی و عمل هستند .

وی گفت : به زودی فیلم های پرواز " آر کی یو 170 " ایرانی به نمایش در می ‌آید.

سردار فدوی : ایران مقتدرترین کشور خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور منطقه، تاثیرگذارترین کشور هم در منطقه خلیج فارس است و نخواهد گذاشت اهداف امریکا به ثمر بنشیند.

سردار سرتیپ فدوی با بیان اینکه خلیج فارس اصلی ترین نقطه عالم است، افزود: امریکا چاره ای جز بیرون رفتن از خلیج فارس ندارد، چرا که همه کشورها اهداف شوم و زشت آمریکا را از حضور در خلیج فارس می دانند.

سردار فدوی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به علت توانمندی های موشکی مقتدرترین کشور در خلیج فارس است و این توانمندی ها مدیون پایمردی ها، ایده ها و تلاش های شهدایی چون سردار تهرانی مقدم است.

وی با بیان اینکه توانمندی های هر کشور از جمله نظامی آن تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در منطقه و جهان دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز از اقتدار کافی در این زمینه برخوردار است و تاثیرات آن را مشاهده می کنیم.

سردار فدوی گفت: حاج حسن تهرانی مقدم نمونه ای از انسان هایی بود که به اعتقادات خود باور داشت و یکی از اعتقاداتش باورها و آرمان های حضرت امام (ره) بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ساخت موشک و توانمندی های موشکی مهم است اما مهمتر از آن باورهایی است که امثال تهرانی مقدم ها با آن زندگی کرده اند که ارتقای عزت انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی ایران بود.

سردار فدوی گفت: ترس آمریکا و کشورهای ابرقدرت جهان از ایران فقط برای توانمندی های نظامی این مرز و بوم نیست بلکه آنها از باورها و اعتقادات این مردم ترس دارند اما شاید خودشان هنوز نمی دانند.

فرزندان بسیجی بازدید : 58 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (1)
نام گوگل و یاهو شما را یاد دو رقیب سرسخت نمی‌اندازد؟ گوگلی که چندسال گوی سبقت را در تعداد بازدیدکننده‌ها از رقیب ربوده بود، حالا شاید برایش سخت باشد که از یاهو کمی عقب افتاده باشد!
 
یاهو از گوگل پیش افتاد
 
 
شرکت یاهو در ماه ژوئیه توانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد. 
 
 
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت eweek، در ماه ژوئیه تعداد بازدید‌ها از وب‌‏سایت‏‌های یاهو از ۶. ۱۹۶ میلیون بازدید فرا‌تر رفته است.
این در حالی است که تعداد بازدید‌ها از وب‏‌سایت‏‌های گوگل در این ماه ۳. ۱۹۲ مورد بوده است. 
 
وب‏‌سایت‏‌های شرکت مایکروسافت نیز با ۶. ۱۷۹ بازدید در رتبه سوم این جایگاه قرار گرفته‌‏اند.
این موفقیت از آن جهت برای یاهو مهم است که این شرکت از ماه می‌ سال ۲۰۱۱ به بعد نتوانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد. 
 
شرکت کام‏اسکور نیز که پیوسته با برآوردهای خود پرترافیک‏‌ترین وب‏‌سایت‏‌های اینترنتی را معرفی می‌‏کند، ادعای یاهو را تایید کرده است. 
 
شرکت یاهو یک سالی است که با مدیر عاملی خانم ماریسا مایر اداره می‌‏شود.
مایر در این مدت تلاش کرده است اعتبار گذشته یاهو را به این شرکت برگرداند و درآمدهای آن را نیز افزایش دهد. 
 
وی در این مدت بخش قابل توجهی از سرمایه این شرکت را صرف خرید برخی شرکت‏‌های مطرح آی تی کرده است.
در یکی از آخرین موارد، یاهو ۱. ۱ میلیارد دلار را صرف خرید شرکت تامبلر، عرضه‌‏کننده خدمات وبلاگ‏‌نویسی کرده است. 
 
بر اساس این گزارش، فعالیت‏‌های مایر یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بازدید‌ها از وب‏سایت‏‌های یاهو بوده است.
وی در این مدت با اقدامات خود توانسته توجه کاربران را به یاهو افزایش دهد.
ماریسا مایر چندی پیش اعلام کرده بود سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ یکی از پربازده‏‌ترین دوره‏‌ها در تاریخ یاهو بوده است.
فرزندان بسیجی بازدید : 52 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

محققان می‌گویند: مغزی که مدام در حال بررسی و گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی است به سادگی از اطلاعات لبریز می شود و در نتیجه اطلاعات کمتری در حافظه ذخیره می شود.

فیس بوک به حافظه صدمه می زند


اگر همیشه آنلاین هستید، اکنون زمان آن فرارسیده که به خود استراحت دهید، چرا که یک تحقیق جدید هشدار داده است که افرادی که زمان زیادی در رسانه های اجتماعی سپری می کنند به حافظه خود صدمه وارد می کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، برخلاف باورهای عمومی، مغز درحال استراحت در واقع درحال انجام کار مهم است و در عصر لبریز شدن داده ها و اطلاعات سپری کردن برخی از اوقات به صورت آفلاین ایده خوبی محسوب می شود.

این ایده از سوی اریک فرانسن محقق موسسه رویال فناوری KTH استکهلم مطرح شده که تحقیقات خود را روی حافظه کوتاه مدت و راه های درمان عصبهای بیمار متمرکز کرده است.

وی اظهار داشت که مغزی که مدام در حال بررسی و گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی است به سادگی از اطلاعات لبریز می شود و در نتیجه اطلاعات کمتری در حافظه ذخیره می شود.

مشکل در یک سیستم مغزی شکل می گیرد که به آن حافظه کاری گفته می شود و اکثر مردم از آن با عنوان حافظه کوتاه مدت یاد می کنند. ما به این سیستم مغز هنگام برقراری ارتباط نیاز داریم

فرانسن گفت: حافظه کاری ما را قادر می سازد اطلاعات را پالایش کرده و آنچه را که برای ارتباطات نیاز داریم پیدا کنیم. این حافظه به ما این امکان را می دهد که فعالیت آنلاین داشته باشیم و آنچه را که در جریان این فعالیت می خواهیم ذخیره کنیم. اما از سوی دیگر باید تأیید کرد که این حافظه یک منبع محدود است.

براساس اظهارات این پژوهشگر، حافظه کاری می تواند سه تا چهار مورد را در خود داشته باشد. وقتی تلاش می کنیم اطلاعات حافظه کاری را بیشتر کنیم، ظرفیت پردازش اطلاعات ما با شکست مواجه می شود. وقتی که کاربران در شبکه های اجتماعی چون فیس بوک هستند، ذخیره موضوعات آنلاین در مغز دشوار تر می شود.
وی افزود: در حقیقت وقتی تلاش می کنیم اطلاعاتی چون سخنرانی را پردازش کنید باید از همان سیستم حافظه کاری بهره بگیرید، بنابراین ظرفیت حافظه کاری خود را کاهش می دهید. وقتی که تلاش می کنیم موضوعاتی را در این حافظه ذخیره کنید در پردازش اطلاعات ضعیف تر می شوید.

اریک فرانسن گفت: با این کار شما زمان را از مغز خود می ربایید و مغز دیگر نمی توانند کارهای مربوط به حفظ و نگاهداری خود را انجام دهد. مغز برای هر دو کار یعنی فعالیت و استراحت طراحی شده است. مغز طوری طراحی شده است که در حالت کمتر فعال هم قرار بگیرد، ما تصور می کنیم که این حالت بیهوده است اما تثبیت حافظه و انتقال اطلاعات به حافظه در این حالت شکل می گیرد.

فرزندان بسیجی بازدید : 54 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

Brain

مطالعات جدید محققان دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد که موسیقیدانان از حافظه بلند مدت بهتری نسبت به سایرین برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه تگزاس از ارتباط بین حافظه بلند مدت و نواختن موسیقی خبر داده اند. نواختن آلات موسیقی می تواند باعث افزایش هوشیاری  بخصوص تقویت حافظه بلند مدت در اشخاصی را به دنبال داشته باشد که موسیقی می نوازند.

این علت را می توان در تفاوت عملکرد بین لوب های فرونتال  frontal و لوب parietal دانست. موسیقیدانان برای نواختن یک آلت موسیقی بایستی در ابتدا خواندن نت ها را فرا بگیرند و قادر به تشخیص نت ها در یک قطعه موسیقی باشند؛ این امر باعث تغییر در عملکرد مغزی آنها  شده و بخش هایی از مغز های موسیقیدانان نسبت به سایرین فعال تر بوده به همین دلیل موسیقیدانان از حافظه بهتری نسبت به بقیه برخودار بوده و می توانند کارهایی مانند فراگرفتن زبان دوم که برای بسیاری از افراد دشوار است را به سادگی فرا بگیرند.

این تفاوت را به خوبی می توان در عملکردهای تصویری و لفظی مغز نیز مشاهده کرد. در این مطالعه، دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. اشخاصی که موسیقیدان بودند و افرادی که از موسیقی اطلاعی نداشتند. در این بررسی از نوارهای مغزی EEG ، تصویرسازی تشدید مغناطیس کارکردی functional MRI یا FNIRS نقشه برداری مغزی استفاده شد. افراد شرکت کننده از نظر آزمون تصویری و صوتی نیز مورد بررسی قرار گرفتند. اشخاصی که نواختن یک ساز را می دانستند نه تنها توانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند بلکه عملکرد حافظه بلند مدت نیز در آنها بهتر ارزیابی شد.

از سوی دیگر، این بررسی نشان داد که پاسخ های مغزی موسیقیدانان نسبت به غیر موسیقیدانان سریعتر استلوب آهیانه یا لوب parietal بین لوب پیشانی( فرونتال) و بالای لوب گیجگاهی قرار دارد. حس هایی مانند حس ادراک، ادراک دیداری، رنگ، احساس درد و .. از این لوب نشات می گیرند. لوب پیشانی یا فرونتال، بزرگترین لوب مخ است به طوری که یک سوم هر نیمکره را تشکیل می دهد.

اما مطالعات در این رابطه ادامه داشته و محققان معتقدند عملکرد مغز موسیقیدانان دارای تفاوت های شگرف دیگری نیز هست که باید مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. محققان معتقدند این تحقیقات از آنجایی می تواند با اهمیت باشد که موسیقی باعث فعال شدن قدرت شنیداری و همینطور تقویت و عملکرد بهتر قسمت های مغزی را به دنبال دارد حتی با گوش دادن موسیقی نیز می توان از این عملکرد بهره برد.

فرزندان بسیجی بازدید : 57 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

 غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان این خبر گفت: از بین شرکتهای ارائه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL)، شرکت انتقال داده‌های آسیا تک، رتبه اول، شرکتهای پارسان لین ارتباطات و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به طور مشترک رتبه دوم و داده گستر عصر نوین رتبه سوم را کسب کردند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به اینکه قانونمندی، توسعه و اجرا، رعایت تعرفه‌های مصوب، کیفیت سرویس، پشتیبانی و بویژه رضایتمندی مشتریان از شاخصهای ارزیابی اپراتورهاست، خاطر نشان کرد: در این ارزیابی شرکتهای پیشگامان توسعه ارتباطات، نداگستر صبا، عصر انتقال داده‌ها، انتقال داده‌های رهام داتک، داده‌پردازی فن آوا و شرکت مخابرات ایران به ترتیب رتبه‌های چهارم تا نهم را کسب کردند.

فرزندان بسیجی بازدید : 61 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه گفت: وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند بلکه محتوای آنها پالایش خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و اینستاگرام مطرح نبوده و در کمیته فیلترینگ هم مطرح نشده است، اگر هم بحثی در این خصوص باشد مربوط به فیلترینگ هوشمند است.

او گفت: تنها به دنبال پایش محتوای وایبر و اینستاگرام هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره یکطرفه بودن متن قرارداد برخی شرکتهای واردکننده خودرو و موضع مجلس در مقابله با آن گفت: اگر موارد مذکور حاد باشد مجلس شورای اسلامی بلافاصله وارد عمل شده و جلوی اینگونه قراردادها را می‌گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: طبعا در بحث قراردادها و تولید خودرو باید دو مقوله مهم دیده شود اول اینکه اگر تولید مدنظر است مصرف کننده هم باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی وارد می‌شود در کنار واردکننده، مصرف کننده آن هم دیده شود.

او گفت: وقتی کالایی را وارد می‌کنیم باید منافع مصرف کننده از قبیل کیفیت کالا، قیمت و پشتیبانی آن کالا که حایز اهمیت است دیده شود.

سبحانی فر ادامه داد: متاسفانه بعضا کالایی وارد کشور می‌شود که پشتیبانی و ضمانت آن دیده نشده است از این رو سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت خود را اعمال کند و علاوه بر سازمان حمایت، سازمانها و دستگاههای حمایتی هم این قبیل واردات را زیرذره بین قرار بدهند چرا که اگر به این بخش توجه نشود هم به لحاظ مصرف کننده وهم منابع ملی کشور دچار زیان می‌شویم.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • شهدای شاخص سال 93
    موسسه خیریه محک

    فروشگاه اینترنتی سازگار
    سردار-ما
          سردار قاسم سلیمانی    
    محل تولدروستای قنات ملک، شهرستان رابر، استان کرمان،  ایران
    تاریخ تولد۲۰ اسفند ۱۳۳۵
    ۱۱ مارس ۱۹۵۷ ‏(۵۷ سال)
    لقبحاج قاسم، سردار، ژنرال
    تابعیت ایران
    یگان‌های خدمتIRGC-Seal.svg سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    درجه19- Sarlashgar-IRGC.png سردار سرلشکر پاسدار
    فرماندهیفرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (از سال ۱۹۹۸ - تاکنون)کرمان
    جنگ‌هاجنگ ایران و عراق
    جنگ داخلی سوریه
    حمله به شمال عراق (۲۰۱۴)
    عملیات‌های مهموالفجر ۸ (فتح فاو)
    کربلای ۴
    کربلای ۵
    تک شلمچه

    آمار سایت
  • کل مطالب : 255
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 456
  • بازدید ماه : 456
  • بازدید سال : 6,117
  • بازدید کلی : 45,128
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی

    سال 94 خورشیدی